|
Zamykanie krzywych |
| Autor |
Wiadomość |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 22:21 Zamykanie krzywych
|
|
|
Witam.
Jak z automatu pozamykać krzywe ?
Robię kilkanaście krzywych , kilka krzywych tworzy obiekt ich początki i końce są w tych samych punktach > przynajmniej tak to rysowałem.
Teraz jak je wszystkie zamknąć , teraz zaznaczam pary punktów i klikam join . Trochę to zajmuje a coś takiego powinno się dziać z automatu np . łącz punkty ze sobą odległe od siebie o np. 0,01 mm . |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 00:40
|
|
|
A skąd program ma wiedzieć co z czym ma połączyć i czy w ogóle ma to robić?
Zaznacz narysowany fragment, wybierz narzędzie do rysowania krzywych i utwórz pierwszy węzeł nowego fragmentu na ostatnim poprzedniego.
 |
|
|
|
 |
mazo
Początkujący

Dołączyła: 02 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: z komputerka
|
Wysłany: 2 Luty 2012, 21:25 zamykanie krzywych
|
|
|
Nie wiem jaka masz wersję programu. W X5 jest to faktycznie z automatu. Zobacz na załączonym rysunku.
krzywe.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 491 raz(y) 10.82 KB |
|
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 28 Luty 2012, 19:44
|
|
|
A może inaczej którym przyciskiem robi się ostry węzeł ?
Np robię krzywą i w pewnym momencie jest potrzebne dość ostre przejście.
Albo przerywam rysowanie krzywej w tym momencie i zaczynam rysować od drugiej strony albo po narysowaniu zaznaczam węzeł CUSP node. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 28 Luty 2012, 23:18
|
|
|
Mazo, to o czym piszesz jest praktycznie w każdym Corelu.
Decodrew, obawiam się, że takiego przycisku nie znajdziesz a to że rysujesz od tej czy innej strony raczej nie ma na to wpływu i wydaje mi się cokolwiek bez sensu.
Program nie jest aż taki inteligentny żeby potrafił czytać w Twoich myślach i wiedział kiedy chcesz ostry węzeł a kiedy nie |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 22:30
|
|
|
Witam.
Dalej mam ten problem.
Jaka funkcja zamknie normalnie te krzywe łącząc punkty które na siebie nachodzą ?
Po imporcie pliku dostaje tysiące nie połączonych ze sobą krzywych.
Wrzucam gotowy rysunek na ploter i jest kiszka bo zamiast zrobić sobie ładnie obrys jednej zębatki robi ją po kawałku. Tu jedną krzywą dziabnie tam sobie drugą w innym obiekcie.
Maszyna szaleje po prostu.
Punktów jest na tyle dużo że nie ma sensu ich ręcznie zaznaczać. Powinna to załatwić funkcja łącząca automatycznie wszystkie otwarte węzły na tych samych współrzędnych.
Nie ma problemu z zaznaczeniem kilkuset krzywych i z łączeniem ich w jedne poprawnie wyglądający obiekt więc program nie powinien mieć żadnych problemów z łączeniem węzłów w zaznaczonym obiekcie. W Rihno to działało bez żadnego problemu, w kilka sekund miałem zrobione ładne zamknięte krzywe, program sam łączył węzły na tej samej pozycji. |
| Ostatnio zmieniony przez C_beginner 17 Styczeń 2018, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3146 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 23:55
|
|
|
Możesz spróbować inaczej.
Zaznacz wszystkie potrzebne obiekty, wypełnij je 100-procentowym kolorem (najlepiej K), zamień na bitmapę (poeksperymentuj z wielkością/rozdzielczością) i użyj funkcji "trasowania". Efekt zapewne nie będzie powalający, ale powinien starczyć. Jeżeli dodatkowo usuniesz niepotrzebne punkty na krzywej i wygładzisz węzły to może szybciej nawet niż przez automat osiągniesz wymagany rezultat... |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 02:49
|
|
|
| Nie da się wypełnić kolorem, krzywe są otwarte. |
|
|
|
 |
kula69

Wersja CorelDRAW: x5
Pomógł: 71 razy Wiek: 56 Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 890 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 05:32
|
|
|
| decodrew, nie wiem jaki to ploter ale w większości idzie ustawić optymalizacje cięcia (zazwyczaj działa lepiej jeśli połączysz obiekty ale nie koniecznie węzły, plotery tną zazwyczaj w kolejności ułożenia obiektu tzn jeśli połączysz w jeden obiekt i włączysz optymalizacje cięcia powinien przestać "latać" po arkuszu) |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 11:29
|
|
|
Witam.
Taka zabawa na ploterku nie ma sensu. Trzeba zamknąć krzywą bo bez tego nie będzie się dało jej modyfikować ani pokolorować.
Wiec trzeba będzie makro zrobić. To powinno być proste potrzebowałbym tylko namiaru na tutoriala żeby zacząć od kompletnego 0 (uruchomienie kompilatora :) )
| Cytat: |
For (int i= liczba węzłów w krzywej;i<0;i--){
if (węzeł nr [i] == otwarty)
{
Zaznacz węzły w promieniu R od węzła [i];
Scal węzły;
}
}
|
|
|
|
|
 |
kula69

Wersja CorelDRAW: x5
Pomógł: 71 razy Wiek: 56 Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 890 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 11:33
|
|
|
| decodrew, sorki myślałem że chodzi o tnący i że masz z tym problem widocznie coś źle zrozumiałem |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 12:38
|
|
|
To laser.
Przy normalnej zamkniętej krzywej pracuje tak
Początek krzywej uruchomienie wiązki na 35% wzrost do 100% praca do końca zmniejszenie wiązki do 35% wyłączenie wiązki.
Jeśli krzywa składa się z 1000 nie połączonych odcinków to ten proces jest dla każdego odcinka.Czyli co około 2-3 sekundy |
|
|
|
 |
Bogumila M. [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 13:08
|
|
|
Najpierw trzeba cały obiekt zaznaczyć i połączyć (menu Rozmieść), żeby wszystkie krzywe stały się częścią jednego obiektu. To w zasadzie powinno załatwić problem. Bowiem zamykanie krzywej to zupełnie inna funkcja - krzywa zostanie zamknięta przez połączenie początku z końcem, a nie z inną krzywą.
Po połączeniu jeśli obiekt jest nadal posiekany można ręcznie próbować chwytać i puszczać jeden węzeł na drugi, względnie zaznaczyć dwa i użyć funkcji "Złącz dwa węzły" z paska Właściwości. Gdy takich węzłów do połączenia jest sporo to zadane będzie utworzenie klawisza skrótu dla tego polecenia. |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 14:41
|
|
|
| Węzłów jest 8 tysięcy... przecież to automat powinien zrobić. |
|
|
|
 |
bidon184 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 15:01
|
|
|
hym,nie wiem jak w corelu ale opcja convert to symbol powinna być i powinna załatwić sprawe |
|
|
|
 |
Bogumila M. [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 15:20
|
|
|
| decodrew napisał/a: | | Węzłów jest 8 tysięcy... przecież to automat powinien zrobić. | Funkcja "Połącz" nie załatwia sprawy? |
|
|
|
 |
kula69

Wersja CorelDRAW: x5
Pomógł: 71 razy Wiek: 56 Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 890 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 16:12
|
|
|
| to spróbuj inteligentnego wypełnienia - tworzy obiekty z obszaru |
|
|
|
 |
bidon184 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 16:34
|
|
|
ja już się pogubiłem w tym temacie,ja kojaże że użytkownikowi chodzi o to żeby ploter nie siatkował,no więc convert to symbol lub tak jak Bogusia pisze w Corelu to jest połącz musi załatwić sprawe,ponieważ u mnie np moge po tej konwersji(połącz) zrobić create brush czyli jest to gotowy kształt ,a jesli jest krztałt to ploter będzie ciął kształt a nie pojedyńcze ścieżki w tym kształcie,więc kompletnie się zagubiłem z tym wypełnianiem ,po co te wypełnianie |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 17:55
|
|
|
Dzięki zagranica podpowiedziała.
Rozwalić obiekt na pojedyncze krzywe > Break Apart
Zaznaczyć wszystko
Windows - Dockers - Join Curves i Gitara :)
Wiedziałem ze to będzie proste... |
|
|
|
 |
kula69

Wersja CorelDRAW: x5
Pomógł: 71 razy Wiek: 56 Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 890 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 18:14
|
|
|
| czyli to co powiedziała Bogumila M., ale obco brzmi lepiej :) |
|
|
|
 |
bidon184 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 18:27
|
|
|
| dokładnie,troche mnie martwi że user uznaje że zagranica podpowidziała,bo to nie prawda ,to samo było mówione tutaj, |
|
|
|
 |
C_beginner
Praktyk

Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 07:48
|
|
|
Tam pokazali gdzie ta funkcja siedzi.
Mam angielską wersję i myślałem że wam chodzi o opcje łączenia krzywych na głównym ekranie > Weld,Trim.... Bonduary > żadna z nich nie działała ...
Jak to przetłumaczone było na Polski nie mam pojęcia. |
|
|
|
 |
|
|