Odwzorowanie logo drużyny |
Autor |
Wiadomość |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 11:46 Odwzorowanie logo drużyny
|
|
|
witam Was serdecznie,
mam taki problem, otóż pracuję z corelem od niedawna, powoli próbuję sobie systematyzować i utrwalać wiedzę na temat tego programu, a wykonywane przeze mnie pracę są słabe :)
Zwracam się do Was, ponieważ chcę odświeżyć logo klubu piłkarskiego.
Próbowałem działać z trasowaniem, ale wyszło niezadowalająco, a jak widzę co tutaj "wyprawiacie" to postanowiłem Was poprosić o pomoc :)
Proszę również, w jaki sposób krok po kroku sobie z tym poradzić, żeby efekt był porywający.
Poniżej plik corela, w którym znajduje się moja praca oraz jpg. Proszę bardzo nie krytykować tego co udało mi się osiągnąć, jestem bardzo pczątkujący :)
logo.cdr logo |
Pobierz Plik ściągnięto 175 raz(y) 1.75 MB |
|
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 12:00
|
|
|
zapisz plik do nizszej wersji |
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 12:09
|
|
|
s-p-i-n napisał/a: | zapisz plik do nizszej wersji |
Zapisałem w wersji 7. pozdrawiam
logo.cdr
|
Pobierz Plik ściągnięto 238 raz(y) 450.34 KB |
|
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 13:15
|
|
|
bez znajomości podstaw programu będzie Ci trudno cokowliek pojąć na temat recznego trasowania
logo.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 260 raz(y) 80.75 KB |
|
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 13:26
|
|
|
s-p-i-n napisał/a: | bez znajomości podstaw programu będzie Ci trudno cokowliek pojąć na temat recznego trasowania |
Dużo pracy przede mną. Dzięki za wskazówkę i pomoc. Logo wygląda znakomicie.
Czy można ten plik jeszcze otrzymać w wersji corela?
Dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 13:28
|
|
|
prosze
logo (1).cdr
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 31.26 KB |
|
|
|
|
 |
bidon184 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Luty 2014, 14:25
|
|
|
o fajnie wyszło,jak zwykle s-p-i-n perfekcyjnie bo ja to zrobił tak na szybko,wrzucam moze sie komus przyda
lks.cdr
|
Pobierz Plik ściągnięto 231 raz(y) 56.82 KB |
|
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 9 Luty 2014, 12:31
|
|
|
bidon184 napisał/a: | o fajnie wyszło,jak zwykle s-p-i-n perfekcyjnie bo ja to zrobił tak na szybko,wrzucam moze sie komus przyda
Obrazek |
jeszcze raz dzięki Wam za poświęcony czas i pomoc.
Jeśli mielibyście udzielić mi wskazówki od czego zacząć pracę z programem, żeby faktycznie poznać podstawy to? książki? Internet? ale gdzie i skąd.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 9 Luty 2014, 18:24
|
|
|
Nie wiem czy za bardzo nie "odświeżyłem"
KS ORZEŁ |
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 9 Luty 2014, 19:02
|
|
|
chezare napisał/a: | Nie wiem czy za bardzo nie "odświeżyłem"
KS ORZEŁ |
ulala:D w takim układzie mamy propozycję nowego logo :D bardzo ciekawe rozwiązanie, dzięki za poświęcony czas i fajną robotę~:) |
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12 Luty 2014, 14:52
|
|
|
Jeszcze mam pytanie do znawców tematu w obrębie tego logo, które pomogliście mi odświeżyć.
W tym przypadku zastosowanie miało tylko trasowanie ręczne? Pytam, ponieważ czytałem o tym, ale tak na prawdę do końca nie wiem, kiedy zastosować trasowanie ręczne, a trasowanie automatyczne (rysunek, logo, zdjęcie wysokiej jakości itd)
Czy tu należy zastosować podział na bardzo skomplikowane obiekty i małe elementy (trasowanie ręczne np. za pośrednictwem krzywych Beziera) oraz proste obiekty, które można poddać trasowaniu automatycznemu?
Używacie jakichś trików w tym temacie, czy po prostu wymaga to tak jak u wszystkich cierpliwości, znajomości programu i czasochłonnego rysowania? Tak jak w przypadku tego orła z logo, rozumiem, że te skrzydła, dziób itd musiały być tworzone ręcznie, tak?
Czytając niektóre tematy, zauważyłem, że ludzie tutaj potrafią przerobić niektóre zdjęcia, logo (na prawdę często trudne) w parę minut po rozpoczęciu wątku na forum, pytam jak? :)
z góry dziękuję pomoc,
pozdrawiam |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 12 Luty 2014, 15:01
|
|
|
jeżeli projekt jest w doskonałej jakości to można próbować trasowania automatycznego jednak nie zawsze tak jest. co do "ludzie tutaj potrafią przerobić niektóre zdjęcia, logo (na prawdę często trudne) w parę minut po rozpoczęciu wątku na forum" - trasowanie automatyczne to nie tylko narzędzia Corela, np. kolega Bidon z tego co wiem stosuje też Inkscapa i może jeszcze inne programy w których trasowanie wychodzi lepiej niż z Corela
jedni wolą z automatu inni wolą ręcznie wszystko rysować :) |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 13 Luty 2014, 00:15
|
|
|
Cudów nie ma, samo się nic nie robi, a jeśli nawet to z reguły byle jak. Jak ktoś ma trochę wprawy i trochę sprzętu który rysowanie ułatwia, to faktycznie jakąś prostą rzecz może narysować dosyć szybko, ale jak masz do czynienia z takim obrazkiem jak dołączyłeś i ktoś Ci go po 5 min. odsyła w postaci wektorowej, to z całą pewnością użył jakiegoś mechanizmu trasowania. S-p-i-n ma rację, że Corel nie jest najmocniejszym narzędziem do takiej roboty. Moim zdaniem kiedy chodzi o grafikę taką jak logo, to nawet wtedy kiedy bitmapa jest świetnej jakości należy trasowanie omijać z daleka, dlatego że zawsze będzie niedokładne, w ogóle jeśli tylko można należy unikać odrysowywania logo, chyba że oryginał w wersji cyfrowej nie istnieje. Wyjątkiem są sytuacje kiedy potrzebna jest wersja wektorowa po to żeby np. pokazać jak coś będzie wyglądało. Inne obrazki można trasować, ale będą one posiadały taką samą przypadłość jak marne bitmapy, powiększone albo obejrzane z bliska, zdradzą swoje pochodzenie.
Największym problemem przy odtwarzaniu takich rzeczy jest to co wygląda najprościej, napisy. Każdy rysunek da się narysować od nowa, ale rysowanie napisów jest cokolwiek bez sensu, a znalezienie fontu zajmuje często więcej czasu niż rysowanie całej reszty.
Ja mam taką zasadę, że robię tak żeby było dobrze, a nie tak jak jest szybciej i wygodniej Tak na marginesie odtworzenie Twojego obrazka zajęłoby mi znacznie mniej czasu niż zrobienie tego drobnego żartu na który sobie pozwoliłem
Gdybym miał to zrobić na poważnie, to na pewno całość byłaby znacznie mniej złożona.
 |
|
|
|
 |
gogo89
Praktyk

Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Luty 2014, 13:33
|
|
|
Dzięki koledzy za rozwiązanie moich wątpliwości co do zasad i rodzajów trasowania w szerokim tego słowa znaczeniu.
Nie pozostaje mi nic innego jak po prostu przyłożyć się do wykonania zadania nie zwracając uwagi na czas w jakim to zrobię. Generalnie nurtowało mnie to, że pewne prace jakie tutaj znajduje można tak szybko zrobić, kiedy dla mnie byłoby to np. pół dnia :)
Jeśli mogę to nasuwa mi się jeszcze jedna kwestia. Zdaję sobie sprawę, że grafik to nie tylko znajomość programów, ale także i przede wszystkim wyobraźnia i wyczucie w trakcie pracy. Powiedzcie mi, jeżeli Wam profesjonalistom przychodzi stworzyć wizytówkę, baner, plakat itd dla np. pewnej firmy zajmującą się czymś tam to w jaki sposób utożsamiacie tą firmę z tym co ma być na tej pracy (wizytówka, plakat, ulotka). Analizujecie w jakiś sposób branże, kojarzycie pewne słowa klucze odwołujące sie do tej konkretnej firmy i na podstawie tego tworzycie, układacie kolory itd?
Wybaczcie może banalne pytanie, ale jeśli ktoś chciałby w tym temacie coś dodać od siebie to poproszę :)
Miłego dnia Wam życzę |
|
|
|
 |
|