Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja wypełnienia siatkowego na fizyczny obrys
Autor Wiadomość
zyzio 
Praktyk


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 90
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 21:39   Konwersja wypełnienia siatkowego na fizyczny obrys

Witam. Poszukuję od dłuższego czasu sposobu na konwersję wypełnienia siatkowego na fizyczny obrys - zapytacie do czego mi to potrzebne?
Otóż pracując także w blenderze często importuję do niego rysunki svg, które przygotowuję sobie w corelu bo łatwiej i szybciej można zapanować nad skala w 1:1.
O ile w przypadku obiektów, które w środowisku 3d domyślnie mają być tylko ekstrudowaną płaszczyzną nie ma z nimi problemu o tyle do obiektów, które mają być np wypukłe zawsze trzeba poprawiać siatkę ręcznie, co jest bardzo pracochłonne.
Zauważyłem natomiast, że dodając w corelu do obiektu wypełnienie siatkowe to tak jakbyśmy tworzyli w miarę regularną siatkę, która z powodzeniem mogłaby zostać użyta w 3d gdyby tylko dało się ja jakimś sposobem skonwertować na fizyczne linie.

Uważacie, że z punktu widzenia skryptu byłoby to do zrealizowania?
Z góry dzięki
 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7689
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Lipiec 2017, 09:49   

Spróbuj zapisać (eksportować jako krzywe) EMF i otworzyć w Corelu ,Może coś z tego wyjdzie ?

emf 1.cdr
Pobierz Plik ściągnięto 285 raz(y) 24.94 KB

 
 
zyzio 
Praktyk


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 90
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 24 Lipiec 2017, 14:15   

Niestety nie działa :(

ps. mam X3 i nie otworzę Twojego załącznika...
 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7689
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Lipiec 2017, 15:13   

Zmieniłem na X3
Skoro mówisz że nie działa , wersja nie ma znaczenia .
 
 
zyzio 
Praktyk


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 90
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 25 Lipiec 2017, 22:28   

Ok teraz się otworzyło, lecz to wygląda na pasy tonalne powstałe z wypełnienia gradientowego a nie siatkowego. Ja miałem na myśli to co widać na poniższym zrzucie:

 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7689
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Lipiec 2017, 09:51   

Wiem o co pytałeś ,chodziło mi bardziej sposób , który wykorzystywałem po Interakcyjnym wypełnieniu.
W niższych wersjach CorelDraw funkcjonowało to lepiej .
W tej chwili nie mam dostępu do X4 , dlatego dołączyłem stary plik z X4 z Interakcyjnym wypełnieniem. Teoretycznie powinno być podobnie .
Próbowałem w X7 wypełnienia siatkowego , ale zamienia mi na bitmapy.
Możliwe że w 13 będzie to funkcjonowało z krzywymi ?
 
 
zyzio 
Praktyk


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 90
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26 Lipiec 2017, 18:42   

Ok rozumiem, 13 niestety także zamienia wypełnienia siatkowe na bitmapy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X7 PL

ABC CorelDRAW X7 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X7 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X7 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 27.00 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

iOS 5 Essentials eBook

Cena: 107.10 z�
Dodaj do koszyka

 

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
Laurence Lars Svekis, Maaike van Putten, Rob Percival

Cena: 49.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 11