 |
Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych
|
DirectX |
Autor |
Wiadomość |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2017, 20:47 DirectX
|
|
|
Muszę do dwóch komputerów dokupić karty graficzne - kupiłem je ze zintegrowanymi i te są do kitu. I nie chodzi mi o jakieś gry czy ekstremalne zastosowania, ale przede wszystkim o dobre wyświetlanie kolorów itp.
Nie potrzebuję kart za tysiące, wystarczą mi te z najniższej półki. Wybrałem sobie dwie - jedna obsługuje DirectX 10.1, OpenCL 1.1 i OpenGL 2.1, druga DirectX 12, OpenCL 1.2 i OpenGL 4.5. Jako że już dawno temu wypadłem z rynku, to proszę o podpowiedź, czy odczuję jakieś różnice między tymi bibliotekami, używając komputerów w 99% do pracy. |
|
|
|
 |
restauro


Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 7689 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2017, 09:00
|
|
|
Teoretycznie DirectX to grafika 3D i gry ,ale chyba nie do końca.
Wspomaga wielowątkowość procesorów , zawiera składniki obsługujące techniki GPGPU ,
( zajmujący się tylko obliczeniami związanymi z grafiką komputerową, umożliwia wykonywanie obliczeń ogólnego przeznaczenia, tak jak CPU. Dzięki temu wiele obliczeń, głównie obliczenia równoległe, można przeprowadzić znacznie szybciej )
Direct2D ( komponent odpowiedzialny za obsługę grafiki rastrowej)
DirectDraw (obsługuje grafikę rastrową)
Dotychczas nowy pakiet DirectX starszym układom nic nie dawał , w DirectX12 to się zmienia ,sterowniki do przyszłych wersji przez kilka lat mają wspomagać również X12 .
Testy wykazały że wydajność wzrosła 14-krotnie między DirectX 11 a DirectX 12 .
Wprawdzie dotyczy to gier ,ale w grafice 2D najprawdopodobniej ma to również przełożenie ,może nie tak wielkie ,ale zawsze .
Nie wspomniałem, że żeby uzyskać takie wyniki musimy mieć zainstalowany Win10 który obsługuje nową architekturę sterowników WDDM 2.0 ,ale ta informacja potrzebna jest raczej do obsługi programów 3D i dla graczy . |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12 |
|
|