Ploter SUMMA - problem z komunikacją |
Autor |
Wiadomość |
wisnia100
Początkujący
Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 1 Skąd: LBN
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2019, 11:02 Ploter SUMMA - problem z komunikacją
|
|
|
Witam
Mam problem z ploterem Summa. Zmieniłem komputer bo stary mi padł. Na starym komputerze wszystko działało poprawnie. W nowym komputerze zainstalowałem Summa Cutter Tools i tu wszystko gra i śmiga komputer łączy się przez kabel COM z ploterem zmieniam mu parametry, czy zapodaje test cięcia i wszystko jest OK. W programie WinPlot Summa już jest problem, gdy chcę odczytać szerokość folii lub wysłać plik do cięcia wyskakuje błąd: "Nie wykryto urządzenia USB, sprawdź kabel i uruchom urządzenie" Błąd odczytu rozmiarów z plotera - CUTCMD_FAILPORTOPEN - błąd portu.
Próbuję na kablu z portem COM jak i z adapterem na USB i wciąż to samo. Zmiany numerów portów nic nie dają. Wszystkie parametry są identyczne jak były na starym komputerze a mimo to nic nie idzie.
"Flaszka" dla tego kto pomoże rozwiązać problem. |
|
|
|
|
Cysorz
Pomógł: 205 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3137 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2019, 00:43
|
|
|
Być może to kabel USB - też tak kiedyś miałem podobnie i zmiana na inny pomogła (przede wszystkim problemy z OPOS). Spróbuj też przepiąć kabel do innego portu. Zerknij też tutaj: https://www.signs.pl/summ...,8,0,forum.html
Nie do końca natomiast rozumiem "problem z portem COM" - ten standard odszedł w niepamięć chyba jeszcze w zeszłym wieku - chcesz powiedzieć, że w nowym komputerze masz taki port? Jaki masz system? |
|
|
|
|
TomaszK
Bywalec
Wersja CorelDRAW: x4 x6
Wiek: 36 Dołączył: 07 Gru 2017 Posty: 46 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2019, 11:58
|
|
|
Witam. Też mam ten problem. Ale znalazłem rozwiązanie.
Musisz w systemie wyłączyć "wymagany podpis cyfrowy sterownika".
W windows 10 oraz 7 jest ten problem, po wyłączeniu tego można ciąć.
Problem jest taki, że przy każdej aktualizacji win 10, komputer z automatu wymaga ten cyfrowy podpis, więc trzeba to robić od początku. |
|
|
|
|
TomaszK
Bywalec
Wersja CorelDRAW: x4 x6
Wiek: 36 Dołączył: 07 Gru 2017 Posty: 46 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2019, 13:00
|
|
|
Aha i jeszcze jedna ważna informacja. Windows 10 wypuścił niedawno dość dużą aktualizację, no i w tej nowej aktualizacji gdzieś została przeniesiona opcja wyłączania podpisu cyfrowego sterownika (jeszcze nie znalazłem). Jeśli masz nowy komputer to radzę przeinstalować system na win 7, tam jest opcja wyłączenia aktualizacji a tym samem rozwiązania problemu na stałe. Daj znać czy pomogłem. |
|
|
|
|
PeEs2
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2020 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Lipiec 2020, 12:09
|
|
|
Cysorz napisał/a: | Być może to kabel USB - też tak kiedyś miałem podobnie i zmiana na inny pomogła (przede wszystkim problemy z OPOS). Spróbuj też przepiąć kabel do innego portu. Zerknij też tutaj: https://www.signs.pl/summ...,8,0,forum.html
Nie do końca natomiast rozumiem "problem z portem COM" - ten standard odszedł w niepamięć chyba jeszcze w zeszłym wieku - chcesz powiedzieć, że w nowym komputerze masz taki port? Jaki masz system? |
Potwierdzam, zmiana kabla to jedna z pierwszych rzeczy które potrafią pomóc. |
|
|
|
|
|