Notoryczne uszkadzanie plików .cdr |
Autor |
Wiadomość |
lenofo
Początkujący
Wersja CorelDRAW: 9
Dołączył: 14 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 09:42 Notoryczne uszkadzanie plików .cdr
|
|
|
Dzień Dobry Forum ;)
Od kilku dni (być może jest to kluczowy szczegół: po aktualizacji Win10 sprzed ok. tygodnia) cały czas tracę swoje projekty. Zamykam Corel, program nic nie zgłasza, zapis ok. Później (przeważnie następnego dnia) otwieram plik i moim oczom ukazuje się sam tekst (bez grafiki i formatowania). Tekst zawsze zaczyna się niżej i na prawo od środka strony.
Czas leci, codziennie mam do druku zaproszenia, dyplomy i takie tam, a ja codziennie część z nich muszę robić od nowa. Najgorsze, że po uzyskaniu akceptacji na podstawie, np. wydruku próbnego, muszę odtwarzać projekt...
Pracuję na zabytku: CorelDraw 9, Windows 10 64bit i 2rdzeniowym procesorze (i3).
Ktoś coś? |
|
|
|
|
tegraf
Ekspert tegraf
Pomógł: 74 razy Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 1954 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 10:18
|
|
|
To coś - to aktualizacja programu do nowszej wersji. Z Windows 10 (a tutaj w dodatku 64 bit) działa Corel zdaje się od wersji X6 w górę. Reszta działa tak, jak piszesz. Różnica w czasie między Corel 9 (1999 rok) a Windows 10 (2015) to za chwilę będzie jakieś 20 lat różnicy. To przepaść.
W tym czasie wyszły Windows XP i Windows 7 - oba zdążyły zniknąć z rynku. |
Ostatnio zmieniony przez tegraf 14 Czerwiec 2018, 10:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
restauro
Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 574 razy Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 7680 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 10:19
|
|
|
Problemem jest bardzo stara wersja CorelDraw
Sprawdż czy masz zainstalowane i włączone starsze Microsoft .NET Framework 3,5
Naciśnij klawisz systemu Windows, Windows logo systemu Windows na klawiaturze, wpisz "Funkcje systemu Windows", a następnie naciśnij klawisz Enter. Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows zostanie wyświetlone okno dialogowe.
U mnie wygląda to w ten sposób .
https://docs.microsoft.com/pl-pl/dotnet/framework/install/dotnet-35-windows-10
net .jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 321 raz(y) 97.41 KB |
|
|
|
|
|
lenofo
Początkujący
Wersja CorelDRAW: 9
Dołączył: 14 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 11:03
|
|
|
restauro napisał/a: | Problemem jest bardzo stara wersja CorelDraw
Sprawdż czy masz zainstalowane i właczone starsze Microsoft .NET Framework 3,5
Naciśnij klawisz systemu Windows, Windows logo systemu Windows na klawiaturze, wpisz "Funkcje systemu Windows", a następnie naciśnij klawisz Enter. Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows zostanie wyświetlone okno dialogowe.
U mnie wygląda to w ten sposób .
https://docs.microsoft.com/pl-pl/dotnet/framework/install/dotnet-35-windows-10 |
Dzięki :) Wyłączyłem Framework. Zobaczymy, czy problem zniknie.
tegraf napisał/a: | To coś - to aktualizacja programu do nowszej wersji. Z Windows 10 (a tutaj w dodatku 64 bit) działa Corel zdaje się od wersji X6 w górę. Reszta działa tak, jak piszesz. Różnica w czasie między Corel 9 (1999 rok) a Windows 10 (2015) to za chwilę będzie jakieś 20 lat różnicy. To przepaść.
W tym czasie wyszły Windows XP i Windows 7 - oba zdążyły zniknąć z rynku. |
To akurat wiem, ale pracuję w biednej organizacji, która dysponuje głównie starym softem, przekazywanym przez różne firmy... i jadę na tym, co mam. |
|
|
|
|
tegraf
Ekspert tegraf
Pomógł: 74 razy Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 1954 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 11:52
|
|
|
lenofo napisał/a: | To akurat wiem, ale pracuję w biednej organizacji, która dysponuje głównie starym softem, przekazywanym przez różne firmy... i jadę na tym, co mam. |
Rozumiem warunki, chociaż odtwarzanie pracy od nowa po zatwierdzeniu, trudno nazwać pracą, przynajmniej... normalną. Może ktoś po tym wpisie znajdzie gdzieś na półce coś nowszego (a zbędnego) i jakoś Ci to przekaże. Sam używam Corela okazjonalnie, ale kupowałem nowsze wersje jako upgrade i muszę trzymać wszystkie kolejne wersje na półce. |
|
|
|
|
restauro
Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 574 razy Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 7680 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 12:25
|
|
|
lenofo napisał/a: | Wyłączyłem Framework. Zobaczymy, czy problem zniknie. |
Powinieneś raczej włączyć starszą wersję ,(do obsługi 9 potrzebujesz pewnie wersji 3 lub jeszcze niżej) tak jak na załączonym scrennie . Rozwiązaniem jest zainstalowanie darmowego programu wektorowego Inkscape .Można otwierać w nim również pliki zapisane w CorelDraw . |
|
|
|
|
lenofo
Początkujący
Wersja CorelDRAW: 9
Dołączył: 14 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 13:03
|
|
|
restauro napisał/a: | lenofo napisał/a: | Wyłączyłem Framework. Zobaczymy, czy problem zniknie. |
Powinieneś raczej włączyć starszą wersję ,(do obsługi 9 potrzebujesz pewnie wersji 3 lub jeszcze niżej) tak jak na załączonym scrennie . Rozwiązaniem jest zainstalowanie darmowego programu wektorowego Inkscape .Można otwierać w nim również pliki zapisane w CorelDraw . | Mam zainstalowany 3.5 (tak jak na skrinie). Na razie to działa :) Czasem używam InkScape, ale z lenistwa przeważnie wybieram Corela. Jednak jest wygodniejszy... dopóki jakoś działa :) Do tego w Ink'u miałem problem z plikami .pdf |
|
|
|
|
restauro
Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 574 razy Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 7680 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2018, 13:31
|
|
|
lenofo napisał/a: | w Ink'u miałem problem z plikami .pdf |
Zainstaluj program Ghostscript 9.23 for Windows (64 bit )
www.ghostscript.com/download/gsdnld.html
W CorelDraw zapisuj w PDF/X-1a |
|
|
|
|
|