Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Druk - szczegółowe pytania
Autor Wiadomość
zet 
Początkujący


Dołączyła: 21 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Październik 2008, 07:57   Druk - szczegółowe pytania

Witam!

Dostałam zlecenie przygotowania projektu dużej broszury. Ma być ona drukowana tu: [http://www.ortis.com.pl]. Jako, że jeśli chodzi o przygotowanie pracy do druku jestem zielona, chciałabym zapytać o kilka spraw.
Po pierwsze, wyjaśnienie kilku punktów z instrukcji umieszczonej na ich stronie, dotyczących pliku do druku:

3. Prace przygotowane w palecie kolorów CMYK (wszystkie kolory SPOT rozbarwić do CMYK)

O co chodzi z tymi SPOT-ami? Jak uchronić się przed przypadkowym użyciem takiego koloru?

4. Nadruk koloru czarnego z aplikacji.

O co chodzi?

5. Kolor biały nie może być kolorem dodatkowym (SPOT) i zawierać atrybutu nadruku

Jak co do 4.

6. Rozbarwienia kolorów przygotować jako jeden plik

Muszę używać tych rozbarwień? Jak ewentualnie przygotować taki plik?

7. Pliki PDF nie mogą zawierać profili ICC ani być tworzone na serwer OPI

Jak uniknąć użycia tych profili/sprawdzić czy przypadkiem tego nie użyłam?

10. Pismo poniżej 8 pkt. należy przygotowywać w jednym kolorze, dotyczy to również kontr

Co to te kontry?

11. Apli czarnej nie należy tworzyć tylko z jednego koloru, sugerowane dodawanie 25 % koloru niebieskiego

Jak i do czego tworzy się te aple? Muszę to stosować?

13. Strony powinny zawierać linie cięcia, nadawane automatycznie z programu graficznego (ustawione na format pracy po obcięciu)

Jak ustawić te linie cięcia?

16. Przy oprawie zeszytowej należy uwzględnić stopniowanie marginesów wewnętrznego i zewnętrznego spowodowanego "wypychaniem" składek wewnętrznych