Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Edycja fotografii na potrzeby gry
Autor Wiadomość
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 25 Październik 2009, 09:51   Edycja fotografii na potrzeby gry

Witam serdecznie Wszystkich Użytkowników Forum,
mam następujący problem: razem z grupą znajomych projektujemy grą planszową w konwencji steampunka.
Do elementów gry, takich jak karty i arkusze postaci potrzebne nam są utrzymane w odpowiednim klimacie grafiki. Aby utrzymać ciągłość graficzną elementów, postanowiliśmy użyć fotografii, odpowiednio edytując ją tak, aby przypominała stare zdjęcia (taki efekt znalazłem w darmowym Gimpie) oraz/lub malowane lub rysowane obrazki (znalazłem temat dotyczący przeróbki na efekt komiksu, ale to jeszcze nie to). Czy ktokolwiek mógłby wskazać mi drogę do osiągnięcia takiego efektu bez utraty wyrazistości fotografii (obrazki na kartach będą wielkości ok. 30x30mm lub 50x50mm?
Tutaj przykład użycia podobnej techniki w innej grze:



Chodzi mi o coś podobnego, tylko odrobinę bardziej "industrialnie" i właśnie steampunkowo.

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 26 Październik 2009, 08:18   

tu jest tutorial jak zrobic zdjecie w takim stylu
http://www.wikihow.com/Cr...aphy-Using-GIMP

Co do postaci to ten przyklad ktory wrzuciles to malo mowi ale z tego co widzialem w necie, to te zdjecia bazuja na fotomontazu i polaczeniu czesci mechanicznych (tarcze zegarowe, kola zebate itp) z organicznymi i tak to trzeba chyba zrobic.
pozdr.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 26 Październik 2009, 17:53   

Duże dzięki. Pokombinuję i jak by co to wrzucę fotki, żeby podzielić się rezultatami.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś porady lub znał odpowiednie tutki to z ciekawością czekam...
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 30 Październik 2009, 16:08   

OK, drugie pytanie: mam już przygotowane zdjęcia w sepii, teraz kolejny krok: chcę wybrane elementy zdjęcia przebarwić na określony kolor:



W tym zdjęciu chciałbym przebarwić na karmin usta, pasemka we włosach i szkła w goglach. Jak mam się do tego zabrać?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 30 Październik 2009, 17:08   

Trzeba wyselekcjonowac te obszary na zdjeciu ktore maja miec zmienione kolory a wiec trzeba nalozyc maske np: za pomoca lassa skrot do narzedzia to A, mozna tez taka maske wtopic -Maska -> kont. maski -> wtapianie a nastepnie zmienic kolor wiec np: mozna uzyc barwa- nasycenie-jasnosc skrot klawiat. do tego to (ctrl shift U) lub krzywych skrot (ctrl T) i tam wybrac odpowiedni kolor kanalu i zmienic kolor. Mozna jeszcze inaczej bo za zmiane kolorow odpowiada wiele narzedzi. Ale to wszystko bylo na forum opisywane wiec mozna w razie potrzeby poszukac.
pozdr.
ps dobrze jest tez nie pracowac na oryginalach zdjec gdyby cos poszlo nie tak :-)
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 1 Listopad 2009, 20:45   

Pierwsze próby:


Muszę jeszcze popracować nad intensywnością kolorów... Jak Wam się to widzi?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 2 Listopad 2009, 08:05   

Ten kolor to nie Karmin, tylko inny kolor, ktory wyglada obco w tym zdjeciu, bo zdjecie jest quasi XIX wieczne a kolor odblaskowy ze stylistyki techno XXI w czyli juz zupelnie nie ta bajka.
pozdr.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 2 Listopad 2009, 19:05   

Tak, zdecydowanie to nie karmin... Wybrałem na próby fiolet jako przeciwstawny do sepii ale faktycznie wygląda obco, jak fotomontaż. Czy są jakieś tablice barw (lub coś takiego) które pokazują sposoby czy zasady łączenia takich zastawów, żeby wyglądały jak najbardziej naturalnie?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 2 Listopad 2009, 19:57   

Na stronie jednego z najwiekszych producentow farb do malowania scian jest taki program ktory ulatwia dobieranie kolorow. ...ale nie bede go reklamowal ;-)

Jest program darmowy
Tikkurila Colour Planner

tu tez jest troche
http://www.tabletgrafika....lor_zrozum1.php
sa tam tez linki do odpowiednich stron.

Ja jednak nie jestem zwolennikiem dobierania koloru przez program, dobrze jest wiedziec duzo na temat barwy i samemu decydowac juz dalej co chcemy osiagnac za pomoca koloru czy zestawu kolorow.
pozdr.
ps
mozna poczytac jak kogos to bardziej interesuje
np: J. M. Parramona: Jak powstaje kolor czy Kolor w malarstwie.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 19 Listopad 2009, 17:52   

Praca trwa... Teraz dłubię trochę w żetonach, efekty są następujące:



tylko, że brakuje mi ramki w klimacie... Jest taka:



ale niezbędna jest okrągła. czy wiecie jak zabrać się za przerobienie tej ze smokiem lub jak stworzyć nową "mechaniczną" ramkę?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 20 Listopad 2009, 09:41   

Zrob kolo o szerokich brzegach z otworem w srodku (obrecz), wypelnij kolorem, jakims usrednionym jak w tym przykladzie z ramka (mozna go wybrac pipeta)
Z tej ramki kwadratowej powycinaj te klamry zdeformuj (tryb znieksztalcenia lub przy pomocy deformacji siatki w efektach to jest) tak aby nie bylu prostokatne tylko wygladaly na nalozone naturalnie na te obrecz z perspektywa. Jesli na obreczy bedzie nalozona maska to mozna latwo to co poza nia usunac bez naruszania tego co nachodzi na sama obrecz. Na koniec mozna nadac 3 ci wymiar calej obreczy albo Efekty 3d -> plytka, lub efekty -> tekstura plastik.

W jakiej rozdzielczosci dpi to robisz - to wazne?

pozdr.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 20 Listopad 2009, 15:48   

Efekt jest taki:



Czegoś mi brakuje jeszcze w tej ramce, muszę poustawiać cienie i nasycenie... Ta wcześniejsza ramka pasuje lepiej, tylko dlaczego?

Rozdzielczość: 300dpi
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 20 Listopad 2009, 18:25   

Kolory mozna by zmienic na takie jak na tamtej ramie, oryginalna rama tez jest szersza co tez lepiej wyglada, no i swiatlocien jest inaczej rozlozony bo swiatlo pada na srodek listwy a przy krawedziach jest cien. To jest do ustawienia tak jak wyzej pisalem, tylko trzeba poszukac wlasciwego parametru w opcjach efektu.
300 dpi przy skali 1 do 1 do druku bedzie ok. - tryb koloru powinien byc cmyk.
pozdr.
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 20 Listopad 2009, 19:47   

...jeszcze jedno ta ramka musi byc szersza rowniez z tego powodu ze jak bedzie odcinana od arkusza to noz od wykrojnika obetnie spad i zostanie polowa z tego...
pozdr.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 22 Listopad 2009, 20:50   

Tym razem szybkie pytanie: gdybym chciał zaprojektować szablon dla kart do gry, z ustalonym miejscem na tekst, grafikę i ikony tak by można było wstawiać tam zmienne dane, czy próbować zrobić to w Photo-Paincie czy raczej w Drawie? Mam zrobiony szablon tła a teraz dłubać to jako bitmapę czy raczej wektor?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:13   

W Photo-Paint rob wszystkie montaze na zdjeciach - efekty specjalne itp.
Teksty i elementy ktore maja miec ostre krawedzie i plaskie kolory w Draw.
Draw ma wiecej mozliwosci pracy z tekstem i do tego nie pracujesz w grafice rastrowej, pozatym na wektorach mozna ustawic zalewki, overprinty. Latwo kolory dodatkowe.
Sklad calosci tez w Draw tam ustawisz dokument wielostronicowy np: dla wszystkich kart, jesli bedzie taka potrzeba, tam tez mozna uzyc mechanizmu print merge do wydrukow seryjnych do ktorych dane mozna wrzucic z plikow tekstowych txt. Nie wiem jaka jest koncepcja wrzucania tych zmiennych w tym przypadku, ale czasem sie to przydaje.
W Draw jest tez mozliwosc rozmieszczenia tego na arkuszu, dodania lini ciecia itp.
Warstwa glowna w Draw moze pomoc w umieszczeniu elementow stalych (niezmiennych) dla wszystkich kart w dokumencie wielostronicowym, a na warstwach zwyklych mozna umiescic pozostale elementy - zmienne.
pozdr.
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 18:15   

Idea grafiki w grze znów ewoluuje i zmienia się: teraz zastanawiam się nad samodzielnym stworzeniem potrzebnych ilustracji, przedstawiam dwa obrazki z Planetą:



i wersja druga w sepii:



Jak na razie idę po klimacie komiksowo-awanturniczym.
Jak się Wam to widzi?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 21:36   

wloczka/kordonek w miejscu ognia mi sie nie widzi ;-)
 
 
poooq
Początkujący


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: WaWa
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 17:15   

He he robiłem to ręcznie pędzlem, słowo daję...
A jak osiągnąć inny efekt rozświetlenia (uciekająca energia spod skorupy planety)? Tak żeby wyglądało jak na kilka sekund przed potężną eksplozją....
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 22:24   

Szukaj w google tutoriali dla light effects photoshop, light effects gimp itp. Troche tego jest. Programy inne ale jednak podobne i moze cos znajdziesz. W PP jest taki efekt - gwiezdny pyl w rozpylaczu obrazkow, mysle ze moze do tej tematyki bylby tez ok.
pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12