Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CorelDraw X3 PL
Autor Wiadomość
spider
Początkujący


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 3
Wysłany: 15 Styczeń 2007, 00:17   CorelDraw X3 PL

Używam programu CorelDraw X3 PL. Mam taki obrazek



który skopiowałem ze strony WWW na dysk twardy.
Wymiary 99 × 87. W jak możliwie najlepszy sposób go powiększyć do rozmiaru 240 × 320 żeby nie stracić na jakości.
Ostatnio zmieniony przez spider 15 Styczeń 2007, 04:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
jagna 
Jagna



Pomogła: 13 razy
Wiek: 51
Dołączyła: 17 Paź 2006
Posty: 478
Skąd: Australia
Wysłany: 15 Styczeń 2007, 04:38   

Cześć, takie obrazki z website mają bardzo małą rozdzielczość i niestety niewiele możesz z tym zrobić.

Ja osobiście pewnie bym to po prostu przerysowała w corelu i wysłala jako bitmapę (polecam Corel Trace:))
 
 
jagna 
Jagna



Pomogła: 13 razy
Wiek: 51
Dołączyła: 17 Paź 2006
Posty: 478
Skąd: Australia
Wysłany: 15 Styczeń 2007, 04:48   

aaaaaaaaaaa co mi tam.
Masz tu link do powiększonego znaczka narysowanego w Corelu X3
 
 
spider
Początkujący


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 3
Wysłany: 15 Styczeń 2007, 04:59   

jagna wysłałem ci pw możesz mi odpisać na ten numer co ci wysłałem...
 
 
trance01 
Praktyk



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 52
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Styczeń 2007, 10:30   

"Dla chcącego nic trudnego" :mrgreen:
 
 
 
spider
Początkujący


Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 3
Wysłany: 16 Styczeń 2007, 20:56   

czy możesz powiedzieć mi Jagienko jak to zrobiłaś, ponieważ naprawde nie moge sobie z tym poradzić...
 
 
jagna 
Jagna



Pomogła: 13 razy
Wiek: 51
Dołączyła: 17 Paź 2006
Posty: 478
Skąd: Australia
Wysłany: 17 Styczeń 2007, 00:38   

no dobra, napisze tutorial dla ciebie:)

Nie zawsze wiem jak przetłumaczyć angielskie nazwy więc czasami będę używać oryginalnych nazw.

Daj mi kilka godzin (bo jestem teraz w pracy)
 
 
jagna 
Jagna



Pomogła: 13 razy
Wiek: 51
Dołączyła: 17 Paź 2006
Posty: 478
Skąd: Australia
Wysłany: 17 Styczeń 2007, 05:13   

no dobra, tutorial dla ciebie:)

1. Zaczynam zwykle od ściągnięcia bitmapy i zablokowania jej w Corelu (import - prawy klik na bitmapę - lock object).

2. Rysuję prostokąt tak by zawarł w sobie trójkąt z bitmapy i zamieniam go na krzywe (Ctr+Q) a następnie zaznaczam lewy górny węzeł i klikam + (co daje mi dodatkowy węzeł dokładnie na środku odcinka) i usuwam niepotrzebne już dwa węzły z prawej i lewej strony. (Trójkąt możesz również pobrać od razu z gotowych obiektów:)).

załącznik 01.gif

3. Ustawiam grubość obrysu tak by pokryła czerwoną linię obrysu na bitmapie i zaokrąglam jej kąty.

załącznik 02.gif

4. Zamieniam obrys w obiekt (Ctrl+Shift+Q). Jeśli uruchomisz teraz podgląd drucianej siatki zobaczysz, że masz obiekt, który powstał ze zmienienia obrysu i odpowiadający jego grubości oraz nadal masz kontur trójkąta. Zaznacz trójkąt i nadaj mu kolor. Zaznacz obrys i nadaj mu kolor.

5. A teraz do słuchawek. Zacznij od narysowania kwadratu, w którym wpisze się opaska od słuchawek. Zaokrąglasz rogi jak na rysunku (z wartością 95) i otrzymujesz kształt zbliżony do okręgu. Nadaj konturowi odpowiednią grubość, która pokryje się z grubością linii na bitmapie.

załącznik 03.gif

6. Zaznacz węzeł, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz z opcji rozłączenie. Skasuj wszystkie niepotrzebne węzły aż do uzyskania półokręgu. Zamień kontur w obiekt (Ctrl+Shift+Q).

załącznik 04.gif

7. Narysuj prostokąt, który będzie miał ten sam rozmiar jak słuchawka na rysunku. Zaokrąglij rogi (55). Narysuj drugi prostokąt, którym przytniesz poprzedni. Zaznacz oba obiekty i idź do: Arrange - shaping - back minus front.

załącznik 05.gif
załącznik 06.gif

8. Nadaj nowemu obiektowi kolor i zrób jego duplikat w lustrzanym odbiciu (po zaznaczeniu kliknij + a potem na górnej belce narzędziowej wybierz "mirror";).

załącznik 07.gif

9. Z wciśniętym Ctrl przesuń nowy obiekt do żądanej pozycji. Zaznacz oba "uszy" i łączącą je linię a następnie użyj narzędzia "weld"; do połączenia ich w całość. Nadaj odpowiednie kolory.

A potem to już twoja głowa co chcesz z tym zrobić :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X7 PL

ABC CorelDRAW X7 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X7 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X7 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 27.00 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Plone 3 Products Development Cookbook. 70 simple but incredibly effective recipes for creating your own feature rich, modern Plone add-on products by diving into its development framework eBook

Cena: 125.10 z�
Dodaj do koszyka

 

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
Laurence Lars Svekis, Maaike van Putten, Rob Percival

Cena: 49.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10