 |
Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych
|
|
Przycinanie bitmapy |
| Autor |
Wiadomość |
maxon
Początkujący


Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 13 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 18:47 Przycinanie bitmapy
|
|
|
Witam,
Na wstępie zaznaczę, że jeżeli mój wątek wrzuciłem w zły dział przepraszam i proszę adminów o przeniesienie.
Wracając do sprawy. Potrzebuje przyciąć, czy też wyciąć bitmape. Mianowicie mam mapę miasta w formacie bitmapy i chciałbym przyciąć ją równo do granic miasta, czyli żeby wypełnienie budynkami i innymi obiektami było wewnątrz granic miasta, a na zewnątrz biało.
Nigdy tego nie robiłem w Corelu, kiedyś w Photoshopie, stąd zwracam się do Was o pomoc i instrukcję jak to zrobić. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3146 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 20:55
|
|
|
| Przez opcję "kadruj" lub wciśnij F10 i przeciągaj węzły gdzie chcesz (przytrzymanie ctrl ułatwi dokładne przesunięcie w pionie lub poziomie), |
|
|
|
 |
maxon
Początkujący


Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 13 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 21:24
|
|
|
| Dzięki za odpowiedź. Jak próbuję to robić ścieżką poprzez F10 to co mam później zrobić gdy wszystkie punkty oznaczę i zamknę ścieżkę? |
|
|
|
 |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3146 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 22:46
|
|
|
| A co chciałbyś jeszcze zrobić? Przecież masz bitmapę przyciętą tak jak chcesz/chciałeś... |
|
|
|
 |
LogoPedant [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2012, 10:34
|
|
|
Przyciętą bitmapę warto jeszcze skadrować finalne (wiedząc, że nie będziemy już nic poprawiać) lub zamienić na bitmapę,
bo jeżeli oprzemy nasze zmiany jedynie na edycji węzłów, obiekt nadal będzie taki sam, tyle, że ze "schowanymi" kawałkami,
które przycięliśmy. Eksportując taki obiekt na zewnątrz dokumentu będzie on już czysty, ale wewnątrz Corela
(na przykład kopiując obiekt do innego dokumentu) będziemy ciągnąć wszystkie, schowane śmieci...
Dość zawile to opisałem, ale mam nadzieje, że zrozumiesz. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2012, 15:10
|
|
|
Dodam tylko, że jak byśmy nie kadrowali, przycinali, ciągali za węzły to i tak to ciągle będzie prostokąt Dobrze jest o tym pamiętać mieszając bitmapy z obiektami wektorowymi, bo w przeciwnym razie wydruki mogą nas odrobinę zaskoczyć i to nie koniecznie pozytywnie
Przy zamianie na końcu na bitmapę, jeśli to co widać ma nieregularny kształt, trzeba jeszcze zaznaczyć, że tło ma być przeźroczyste.
Wspomniane tutaj kadrowanie równie dobrze działa na obiekty wektorowe.
Przed korzystaniem z tego narzędzia trzeba jeszcze wyłączyć auto-centrowanie.
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| | Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|