|
efekt staroci |
| Autor |
Wiadomość |
gogman
Ekspert


Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 512 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 20:04 efekt staroci
|
|
|
Czy ktoś może wie czy taki efekt "staroci" można uzyskać w corelu?
Podpinam linka z tutkiem jak to jest robione w ilistratorze
http://blog.spoongraphics...-t-shirt-design
chodzi mi dokładnie o ten efekt
 |
|
|
|
 |
Shame
Red Dot Corporation


Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 2565 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 21:56
|
|
|
Tak może być?
W załączniku CDR v9 więc zaraz skapniesz się co i jak.
A po kolei? Jak masz swój obrazek, to jedyne co musisz zrobić, to znaleźć na necie jakiś EPS czy SVG lub właściwie jakikolwiek darmowy wektorowy GRUNGE (np. TUTAJ). Potem importujesz, zrobisz na biało i dopasowujesz wedle uznania. Potem używasz jeszcze raz, lub innego, może mniejszego lub mniej "zmęczonego" i robisz na czarno, żeby dodać te inne "zniszczenia". Oczywiście obiekty te muszą być na wierzchu.
Nie raz tak robiłem, efekty zależą od użytego grunge'a i skalowania. |
|
|
|
 |
gogman
Ekspert


Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 512 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 24 Styczeń 2013, 10:54
|
|
|
Ogólnie filtrowałem textury w photoshopie póżniej wektoryzowałem w corelu itd.
Myślałem że można z automatu robić to w corelu, no ale widzę że są gotowce wektorki "nalotu" - danke Shame, |
|
|
|
 |
Shame
Red Dot Corporation


Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 2565 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Styczeń 2013, 11:41
|
|
|
nom, bo efektu jako takiego nie uraczysz. Więc albo gotowce w wektorach albo gotowce w PSD następnie trasowane. Ale zawsze w gotowcach jest sprawa praw autorskich. Więc ja mam sposób, żeby robić grunge w PS'ie własnym sumptem. Chociaż to forum Corela, a nie konkurenta na A, ale wiem, że bardzo dużo osób i tak ma ten czy inny pakiet CS lub samego PS więc napiszę "ciągiem" ja można to zrobić (i potem trasować w Draw'ie): nowy dokument (A4 300dpi) » pędzel » rozwijany docker Pędzle » [Kształt końcówki pędzla] » Okrągła z zanikaniem » Odstępy=1000% » Twardość=100% » Średnica=30-50 » [Dynamika kształtu] » Wahanie rozmiaru=100% » Minimalna średnica=0% » Wahanie kąta=100% » Wahanie zaokrąglenia=100% » Minimalne zaokrąglenia=5% » [Rozpraszanie] » Rozproszenie (obie osie)=1000% » Liczba=6-8 » Wahanie liczby=0% » [Aerograf] » [Wygładzanie] » Rysujemy, rysujemy, bazgrzemy, jak trzeba zmieniamy rozmiar i bazgrzemy dalej » Zapisać jako PSD » import do Draw'a » Trasowanie rysunkiem kreskowym w czerni-bieli ze średnimi Szczegółami i średnim Wygładzaniem » GOTOWE! » zrobić raz, powielać jak trzeba.
Poniżej obrazek przed i po nałożeniu ztrasowanych 2 minutowych wypocin z PS'a
Najlepsze efekty dostaje się, kiedy drobinki są niewielkie - niestety oznacza to dużą ilość obiektów, ale zawsze można to robić na samym końcu |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 24 Styczeń 2013, 16:00
|
|
|
| Ja bym stworzył sobie pędzel z kształtami o różnej wielkości a później pędzlem przeleciał rysunek. |
|
|
|
 |
gogman
Ekspert


Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 512 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 09:19
|
|
|
| No faktycznie, to też może być dobre rozwiązanie ... tutka nawet robiłeś. |
|
|
|
 |
|
|