Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ostre węzły na wierzchołkach krzywej
Autor Wiadomość
JW
Bywalec


Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: PL
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 15:15   ostre węzły na wierzchołkach krzywej

Gdy rysuję krzywą np. zęby piły, w zgięciach tworzone są węzły smooth (nie ostre). Czy jest jakiś sposób aby wierzchołki krzywej były tworzone jako ostre?
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 15:53   

hym,dziwne,może kontur masz ustawiony na zaokrąglij??
 
 
Cysorz 



Pomógł: 207 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3146
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 15:58   

Klikaj na końcowych koordynatach - wtedy utworzy się linia prosta (nie rysuj jak ołówkiem, "ciągnąc" go).
Dodatkowo masz w tej samej grupie (zaznaczona na żółto) kilka dodatkowych narzędzi.
 
 
JW
Bywalec


Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: PL
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 16:31   

klik,klik oczywiście zadziała ale to trochę uciążliwe, poza tym nie chcę prostych. Ja chciałbym rysować, właśnie jak ołówkiem (ciągnąc go) ale tam gdzie powinien powstać kąt ostry, żeby powstawał węzeł ostry.
Bidon napisał "może kontur masz ustawiony na zaokrąglij??". No właśnie może to gdzieś można ustawić. Używam Corela X3 w wersji angielskiej, jakoś nie mogę nic takiego znaleźć.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 17:03   

po lewej stronie masz taki widget stalówki,pióra,i tam możesz ustawić zakończenia,no to taki pomysł mam ze ci się to zaokrągla
 
 
marak 
Profesjonalista


Wersja CorelDRAW: X4
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 303
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 20:29   

bidon184 napisał/a:
po lewej stronie masz taki widget stalówki,pióra,i tam możesz ustawić zakończenia,no to taki pomysł mam ze ci się to zaokrągla

Tak po mojemu, to nie to. Zmniejsz wygładzanie krzywej do zera. W X4 zaznaczyłem Ci w załączniku gdzie to jest

zrzut000.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 185.44 KB

 
 
Cysorz 



Pomógł: 207 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3146
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Kwiecień 2013, 22:34   

JW napisał/a:
klik,klik oczywiście zadziała ale to trochę uciążliwe, poza tym nie chcę prostych. Ja chciałbym rysować, właśnie jak ołówkiem (ciągnąc go) ale tam gdzie powinien powstać kąt ostry, żeby powstawał węzeł ostry.

Mi się te "zęby piły" kojarzą z symetrycznym rozłożeniem - może po prostu dopracuj taki jeden ząbek, dociągnij punkt centralny (ten odpowiedzialny o obracanie o dany kąt) do środka okręgu - jeżeli ma to być tarcza i zduplikuj? Jak to mają być zęby na prostej to jeszcze łatwiejsze to będzie - chociażby przesuwając obiekt z duplikacją mając włączone przyciąganie do obiektów.
No chyba że to coś innego jeszcze, ale tylko domyślać się mogę (możemy).
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 01:56   

Malutki, kolega ma problem, bo nie robi klik, klik :-)
Po pierwsze, to nie napisałeś jakiego narzędzia używasz, a po drugie to jeśli odcinki między węzłami są fragmentami linii prostej, to węzły masz ostre, jak nie, to gładkie.
Taką ja bym widział w tym logikę.
Poza tym tak samo jak jednym kliknięciem można zmienić wszystkie fragmenty między węzłami w odcinki proste lub odwrotnie, tak samo łatwo zrobić to w stosunku do węzłów.
 
 
JW
Bywalec


Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: PL
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 12:42   

1) zęby piły to tyko przykład, chodzi o ogólną możliwość, aby podczas rysowania ołówkiem wierzchołki rysowane jako ostre otrzymywały automatycznie ostry węzeł.
2) wiem, że można wszystkie węzły zaznaczyć i przerobić na ostre, a linie na proste - ale nie o to chodzi
3) wygładzania krzywej (o czym pisze marak) nie ma X3, albo nie potrafię znaleźć
4) chezare pisze, że jeśli linie po obu stronach węzła są krzywe to węzeł zawsze będzie gładki. Jeżeli jest taka reguła to znaczy, że efekt o który pytałem nie można usyskać.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 13:07   

Chyba, że chezare się myli? :-)
X3 ma wygładzanie krzywych i z tego co widzę, zjechanie do dołu pozwala uzyskać ostre węzły w narzędziu
Ciągle jednak nie mam pojęcia czemu to ma służyć?
 
 
JW
Bywalec


Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: PL
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 13:44   

Nadal nie mogę znaleźć, gdzie to ustawić. Mówimy o narzędziu Freehand (F5)?
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 18:05   

Dokładnie tam gdzie na załączonym przez Maraka obrazku.
Jak wybierzesz narzędzie freehand, to powinieneś mieć tak:

Niestety czym mniejsza wartość, tym więcej robi się węzłów przy rysowaniu.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 18:40   

ale to nie o to chodzi chyba :roll: wygładzanie to jest likwidacja "schodków" przy krzywej ,a nie zakonczenie ,zakonczenie to musi być w opcjach obiektu--konturu,moze ma ustawione złe ustawienie zgrupowanie przy rysowanou krzywej ,jest taka opcja,,no jakbym miał ten rysunek piły lub tego niby węzla smmoth to bym wiedzial o co kaman,bo wygładzanie to nie ta droga
 
 
marak 
Profesjonalista


Wersja CorelDRAW: X4
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 303
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 19:12   

bidon184 napisał/a:
ale to nie o to chodzi chyba :roll: wygładzanie to jest likwidacja "schodków" przy krzywej ,a nie zakonczenie ,zakonczenie to musi być w opcjach obiektu--konturu,moze ma ustawione złe ustawienie zgrupowanie przy rysowanou krzywej ,jest taka opcja,,no jakbym miał ten rysunek piły lub tego niby węzla smmoth to bym wiedzial o co kaman,bo wygładzanie to nie ta droga

Właśnie, że w Corelu to jest powiązane ze sobą. Kolega JW przecież nic nie pisał o kształcie zakończenia (zaokrąglenia wierzchołków) tylko, że przy rysowaniu odręcznym Corel robi mu węzły gładkie (czyli typu smoth). A tak się właśnie dzieje, gdy parametr wygładzania jest większy od zera.
Koledze JW radziłbym jednak przestawienie się na rysowanie krzywymi Beziera. Wtedy od razu masz kontrolę gdzie odcinek prosty, a gdzie krzywa; gdzie węzeł ostry, a gdzie gładki. Po półgodzinnym treningu zobaczysz, że tak jest szybciej.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 20:32   

powiem tak,nie wiem o czym piszecie,przeta krzywa Beizera czy jak to się tam pisze jest zawsze krzywą ,to wy ustalacie jak ma się zachować,nie ma mozliwosci żeby zachowywała się inaczej,i obojętnie co byscie nie robili zawsze przy punktach zbiegu będzie ostra,trzeba dopiero ustalić czy ten punkt zbiegu będzie inny,czujecie róznice??biezmy ręczne rysowanie,punkt zbiegu będzie ustalany ruchem ręki,i dopoki nie skonczymy rysowac to bedzie obiekt a nie krzywa,malo tego niektore programy nawet po zakonczeniu rysowania uznają to jako obieklt zeby dalej cos robic trza kliknąc przekrztałć w krzywą,co jest bez sensu ja wiem ,ale tak się zdarza,dlatego ja uwazam ,ze dopoki nie obadam tej pily co user pisze dopoty nie będe wiedział o co kaman
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 00:26   

Bidonik, jak używasz narzędzia krzywa Baziera, to klikając góra, dół, góra, dół (prawda, że ładnie opisałem rysowanie pły :-) otrzymujesz obiekt, który jest zbiorem odcinków i wszystkie węzły w takiej figurze są ostre. Zakładam, że nie szurałeś myszą po kliknięciu.
Narzędziem rysunek odręczny (F5) możesz zrobić tak samo z tą tylko różnicą, że po postawieniu każdego węzła, który nie jest początkiem lub końcem figury klikasz 2x. Efekt jest dokładnie taki sam. Narzędziem tym możesz jednak rysować ciągając myszę i wtedy program dzieli taką figurę na fragmenty, które da się opisać wzorami. Od ustawienia wygładzania zależy jak gęsto taka figura będzie poszatkowana.

To jest figura narysowana narzędziem rysunek odręczny. Wygładzanie było ustawione na 100, a są w niej same proste odcinki i same ostre węzły (2x klik na każdym wewnętrznym węźle, tak jak na samym początku proponował Malutki). To jest chyba jedyna metoda, którą można uzyskać ostrą piłę :-)

Obawiam się, że nie ma rozwiązania tego problemu, które by satysfakcjonowało kolegę?
Jedno mnie zastanawia. Używam tego programu, albo jeszcze dłużej i albo jestem leniwy, albo mało zdolny, bo jakoś nie udaje mi się wyszukiwanie takich problemów, a rysowałem już chyba wszystko :-) Zdarza się, że używam praktycznie jednocześnie różnych wersji programu, w jednym jakaś funkcja jest w drugim nie, jeden jest po polsku, drugi po angielsku i nic, żadnych problemów, a te które spotykam są jakieś mało ambitne i łatwe do obejścia :-)
Teraz sobie przypomniałem, że chyba gdzieś w ustawieniach widziałem coś na temat kątów, kiedy mają być traktowane jako ostre, a kiedy nie, ale głowy za to nie dam.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 12:54   

aaa,rysunek odręczny,no ale po co rysować tym narzędziem skoro istnieje np narzędzie pioro,to tak jakby do pilowania drzewa uzyć noza z żąbkami zamiast pily,w obu przypadkach przepilujesz tylko czy ma to sens :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14