|
Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych
|
Obróbka skanów książek - corel x5 |
Autor |
Wiadomość |
fajniemasz09
Początkujący
Wersja CorelDRAW: x5
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2015, 08:55 Obróbka skanów książek - corel x5
|
|
|
Witam wszystkich
na wstępie chciałem zaznaczyć,że jestem początkującym użytkownikiem corela ;) mam do przerobienia kilkanaście stron skanów książek wyglądających podobnie do załącznika "123.jpg". Tekst ma być czarny, wyostrzony i czytelny, zaś tło białe - coś jak w załączniku "123,jpg x" tylko tekst w pełni czytelny.
Proszę o rady i wskazówki co zrobić, aby osiągnąć zmierzony efekt
Z góry dziękuję i pozdrawiam
123 x.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 356 raz(y) 227.2 KB |
123.jpg oryginał |
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 181.83 KB |
|
|
|
|
|
Trurl
Ekspert
Pomógł: 66 razy Wiek: 70 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 952 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2015, 10:27
|
|
|
Skany powinny być zrobione w rozdzielczości 600 dpi w skali 1:1. Podciągnij czerń levelsami (mówię językiem PhotoShopa) i zamień na grafikę jednobitową (tj. czarno białą, a nie grayscale) i zapisz te skany jako tif (broń Boże nie jako jpg). Nie mogę ściągnąć Twoich załączników (mogę je tylko obejrzeć na ekranie), bo bym Ci pokazał, jak to zrobić.
Robiłem tak z całymi książkami - ot, choćby z podręcznikami do nauki języka chińskiego. Wyszło w druku bardzo dobrze. Gorzej było z korektą, którą musiałem wprowadzić (z pomocą sinologa), ale i z tym sobie poradziłem. |
|
|
|
|
Trurl
Ekspert
Pomógł: 66 razy Wiek: 70 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 952 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2015, 20:37
|
|
|